EVERY SIGNATURE MATTERS - THIS BILL MUST PASS!

EVERY SIGNATURE MATTERS - THIS BILL MUST PASS!
CLICK - GOAL - 100,000 NEW SIGNATURES! 75,000 SIGNATURES HAVE ALREADY BEEN SUBMITTED TO GOVERNOR CUOMO!

CLICK!

Thursday, December 15, 2016

רב לוקשטיין: "כופר, אסור לקבל גיורים שלו" Rabbi Lookstein has been responsible for the conversion of Ivanka Trump, daughter of the new US president.

רב לוקשטיין: "כופר, אסור לקבל גיורים שלו"
 

 Rabbi Avraham Sherman is against the conversions of certain US rabbis, including Rabbi Haskel Lookstein and Rabbi Avi Weiss. In an interview with Radio Kol Chai he calls them ("Apikores/Heretic)" and we should not accept their conversions. This discussion took place at the Chief Rabbinate Council, about conversions abroad, with an emphasis on the United States. One of the allegations being examined is whether the rabbis (in Israel)  can give a blanket approval for any conversion without examining all the conversions and each individual conversion.

At this time there is discussion in the Chief Rabbinate, on the formation of an orderly criteria by which these rabbis abroad shall receive recognition for the purposes of marriage and divorce and the Jewish credentials of their converts. Sherman said that "Rabbi Haskel Lookstein who converted Ivanka Trump, published rulings contrary to the Shulchan Aruch. He is an 'Apikores/Heretic' and should not have his conversions accepted.


הרב לוקשטיין: "כופר

הרב שרמן על הרב לוקשטיין: "כופר, אסור לקבל גיורים שלו"

 

לקראת הדיון של הרבנות הראשית בגיוריהם של רבנים מחו"ל תוקף הרב שרמן ואומר: "הרב לוקשטיין פרסם פסקי הלכות המנוגדות לשו"ע. המגייר הליברלי הרב וייס מינה רבות בביכ"נ". עורך דינו של הרב וייס: "עמדת הרב שרמן מנוגדת לעמדת הרבנות"

משה ויסטוך

 
י"ד כסליו תשע"ז, 14/12/2016 12:12
הדיין, הרב אברהם שרמן, יוצא נגד הגיורים של רבנים בארצות הברית, ביניהם של הרב יחיאל לוקשטיין והרב אבי וייס. בראיון לרדיו 'קול חי' הוא מכנה אותם "כופרים" שאסור לקבל את הגיורים שלהם. בשעה זו מתקיים דיון במועצת הרבנות הראשית, סביב הגיורים בחו"ל בדגש על ארצות הברית. אחת הטענות שנבדקת היא האם לרבנים המגיירים בחו"ל ניתן אישור גורף לכל גיוריו מבלי לבחון כל גיור וגיור.
שני רבנים שעומדים במוקד הסערה הם הרב יחיאל לוקשטיין והרב אבי וייס. הרב לוקשטיין הוא ממובילי זרם היהדות האורתודוכסית בארה"ב וסגן נשיא 'בית הדין דאמריקה', הגוף המרכזי המפקח על נהלי הגיור האורתודוקסי בארה"ב כולה. הרב לוקשטיין הוא זה שהיה אחראי על גיורה של איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארה"ב החדש. בראיון שנתן בעבר ל'כיפה', הוא תמה על כך שלרבנות הראשית יש בעיה עם גיוריו, "אני מכהן בתור רב 58 שנה והעבודה שלי ידועה בארה"ב. אני לא מבין למה באופן עקרוני הרבנות הראשית לא מקבלת את הגיורים שלי".

הרב אבי וייס הוא רב אמריקאי המשתייך לצד הליברלי של זרם האורתודוקסיה המודרנית. עמד בראש בית הכנסת "המכון העברי ריברדייל" שברובע הברונקס בניו יורק, והיה נשיא ומייסד ישיבת "חובבי תורה". בשנת 2013 הודיעה הרבנות הראשית לישראל שלא תקבל עדות שלו על יהדות ומצב משפחתי של אדם, בנימוק שקיים ספק ביחס ל"מידת מחויבותו להלכה היהודית הנהוגה והמקובלת". הרבנים דוד סתיו, שלמה ריסקין, יהודה גלעד ואחרים התייצבו לצדו של הרב וייס. בעקבות הסערה שהתעוררה הודיעה הרבנות הראשית לרב וייס שתכיר במסמכים החתומים על ידו.

(צילום: דובר הרב לאו)
בשעה זו מתקיים דיון ברבנות הראשית, בעניין גיבוש קריטריונים מסודרים לפיהם יקבע אלו רבנים מחו"ל יקבלו הכרה לצורכי נישואין וגירושין ואישורי יהודות. במהלך הישיבה הקודמת, הגיש הרב לאו לחברי המועצה מסמך עקרונות להכרה ברבני חו"ל ועל בסיס המסמך.

לקראת הדיון המחודש בעניין גיורי השניים אמר הרב שרמן כי "הרב יחזקאל לוקשטיין שגייר את איוונקה טראמפ פרסם פסקי הלכות המנוגדות לשו"ע. הוא 'כופר' ואסור לקבל גיורים שלו. גם המגייר הליבראלי הרב אבי וייס מינה רבות בביכ"נ. מגיירים אחרים נעצרו או נאסרו בגין התנהגות מביכה ולא הולמת לרב. איך אפשר להכיר בגיורים שלהם?".

מי שמתקומם על דברי הרב שרמן הוא עו"ד אסף בן מלך שייצג בעבר את הרב וייס מול הרבנות, "אני ייצגתי את הרב וייס מול הרבנות כשהיא סירבה לקבל את אישורי היהדות שלו למתגיירים. לאחר דין ודברים הרבנות חזרה בה מסירובה, כך שמה שהרב שרמן אומר זה מנוגד לא לדעות של רבים וטובים בציונות הדתית ומחוצה לה, אלא מנוגד גם לעמדתה הרשמית של הרבנות הראשית".

בנוסף לכך, עו"ד בן מלך מצר על סגנון ההתבטאויות של חלק מהרבנים, שלדעתו הופך לבוטה יותר ויותר, "בחודשים האחרונים יש תחרות והקצנה בהתבטאויות. זה לא תהליך בריא, הדרך שבה מדברים היא דרך שבה אי אפשר להגיע להבנות ול הסכמות ואי אפשר לנהל דו שיח אמיתי. הרב שרמן לא מעוניין להידבר, הוא חלוק על הרבנים האחרים והוא מעוניין להבאיש את ריחם. הבעיה היום היא שהסגנון יוצר את הטענות ולא הטענות את הסגנון".

בנאמני תורה ועבודה הגיבו לדברי הרב שרמן ואמרו: "הרבנים לוקשטיין ווייס קירבו אלפי אנשים לתורת ישראל ולשמירת מצוות. לרב שרמן השקפות עולם שונות, אולם רוב עם ישראל קרוב לדרכם של הרבנים  לוקשטיין ווייס, וסולד מהדרך המנכרת והמסתגרת שמייצג הרב שרמן. אנו מאמינים ומקווים כי הרבנים הראשיים, שהודיעו כי יגבשו בקרוב קריטריונים להכרה בגיורי חו״ל, יכניסו גם את גיורי יהדות התפוצות אותם פוסל הרב שרמן
http://www.kipa.co.il/now/70131.html